fredag 27 februari 2009

Dom har fallit

Tyvärr till min nackdel!

Enl domen i Tingsrätten så "framstår avtalsvillkoret sammantaget inte som oskäligt". De grundar sitt beslut på att avtalsvillkoret skulle vara till gagn för konsumenten att tjänsten automatiskt förlängs (det är ju en försäkring). Dessutom ska det enl dom "beaktas att det ekonomiska värdet är relativt litet".

Jag fattar inget av detta.

För det första så är det inte till gang för mig som konsument eftersom jag redan hade ett likande avtal med SSF. Det har Spärrlinjen vetat om sedan första samtalet med dem.

För det andra så spelar väl inte beloppets storlek någon betydelse. Skulle jag ha vunnit målet om det handlat om hundra tusen kronor?

Jag har nu till 11 mars på mig att överklaga. Jag ska resonera med Konsumentverket innan jag bestämmer mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar